• Skrevet: 21.06.2017  //  Kl: 20:09  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 4

Hei!

Vi hadde en skikkelig koselig kveld i går fylt med opplevelser. Og møtt mange hyggelige mennesker, det har vi egentlig generelt møtt på gjennom hele turen. I dag har jeg nytet solen, hørt på poducast og solt meg. Vi gikk ut og spiste på vår favoritt restaurant i området her. Spiste en super stor porsjon med souvlaki med biff (det er en gresk rett, og det var så mye mat at vi var nødt til å ta det med hjem. Men det er bare digg!). Også har vi forberedt oss på hjemreisen vår i morgen. Jeg har igjen å pakke, så jeg skal gjøre det nå. Mens dere kan nyte bildene fra i dag :)

Soloppgangen var bare helt fantastisk! R våknet av at rommet var fylt med rosa lys, og når han tittet ut så han denne nydelige soloppgangen.

Måtte jo ta litt antrekkbilder også, så for de av dere som liker det. Enjoy!

// Topp fra Pink Woman (kjøpt i Chania de har forresten så sykt mye fine klær! + de har egen avdeling for store damer også), shorts Monki, veske Morris, dusk fra h&m.

#agiamarina #chania #kreta #hellas #syden #reise #sommerferie

• Skrevet: 20.06.2017  //  Kl: 16:44  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 6

De siste to dagene har vi tatt turen innover til storbyen, Chania. Chania har mange trange gater og gamle bygninger. Du får ordentlig storby følelse av å være der, synes jeg. Det er også en veldig fin og romantisk havn i Chania, med masse restauranter rundt.  Vi spiste der en kveld før (som jeg har fortalt om i dette innlegget her.), og det anbefaler jeg virkelig! Jeg kommer ikke på noe det kan sammenlignes med, men det er ubeskrivelig sjarmerende. Det er absolutt vært en tur dit og generelt Chania kysten (som f.eks Agia Marina der vi bor, Platanias og mange andre steder).

Det er såå utrolig mange små butikker som selger oliven såper, kremer, olje, honning, håndlagede pynte gjenstander, og alt mulig laget av skinn (vesker, jakker, lommebøker, sandaler). Og så klart de typiske turist butikkene med klær det står hellas og kreta på. Men om du vil ha noe annet enn slike butikker så trenger du ikke å gå langt før du finner det. Vi fant noen veldig stilige greske butikker med fine klær, men også de mer internasjonale som Zara, Pull&Bear og Bershka (min favoritt butikk).

Vi satte oss ned og spiste på denne koselige restauranten. Med veldig hyggelige ansatte og god mat!

Jeg synes det var så fint å ta bilde ved den veggen til restauranten.

// topp kjøpt her i Agia Marina, shorts fra Monki, sko Birkenstock, ankelsmykket er håndlaget fra en liten venn :)

#chania #kreta #hellas #syden #sommer #sommerantrekk #sommeroutfit #outfit #antrekk #reise

• Skrevet: 19.06.2017  //  Kl: 18:36  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 3

Jeg føler ikke at jeg trenger å si så mye i dette innlegget, bildene forteller for seg selv. Så håper dere liker det!

Vi nødt den siste tiden med leiebilen vår, må si at vi hadde ikke så veldig lyst til å levere den tilbake.

Denne fisken så så utrolig glad ut ahaha. Den var i ett akvarium hos de vi leide bilen av.

Abba/ mamma mia filmen feeling.

#crete #kreta #hellas #greece #syden

• Skrevet: 18.06.2017  //  Kl: 10:56  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 10

Hei!

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte fordi jeg føler dette kan fort bli en laaang historie. Hahah. Uansett. Dag to med leiebilen dro vi på en utflukt for å se Kournas lake. Vi hadde også tenkt til å besøke to andre steder. Men det endte med en veldig fin bomtur og enda en bomtur... Kartet vi hadde fått der de leier ut biler, viste heeelt feil. Vi brukte gps også, men det blir jo litt vanskelig når, ja, ingenting stemmer.

På den første bomturen skulle vi se på noen ruiner, men endte med å se på denne flotte kirken. Med dette helt utrolig fantastiske landskapet oppe på fjellet og med små trange gater rundt, store jorder. Så jeg vil ikke si at det var en heelt bomtur likevel. Den andre gangen vi kjørte feil, og dette er jeg helt overbevist er pga kartet. Så vi ble jo så forvirret. Kjørte 26 min for langt unna dit vi skulle. Stedsnavnet matchet ikke med hvor det faktiske stedet er. Planen var å besøke tre steder, som kunne gått helt fint. Men vi besøkte i stedet kun Kornas Lake.

Kournas Lake er en innsjø med ferskvann. Stedet er fredet, men du kan bade i innsjøen og det ser veldig ut som typisk turist sted. Med små butikker og restauranter. Kournas Lake ligger nærme Georgioupolis og Chania. Jeg vil også tilføye at grekerne er super hyggelige og flinke til å gi vei informasjon, om du har "kjørt deg bort". Vi spurte flere på veien, og de ga riktig info, og visste hvor stedene vi skulle til var. Så ett tips er å spørre lokale om hjelp, om du ikke finner frem :)

Mange fine kirker over alt du drar.

Dette er så typisk turist boder i Hellas, og jeg synes det er så koselig å gå å se på dem.

No comment. dere får se på bildet og finne ut selv. Ahaha.

De her er så søte. Og de finnes over alt. Om jeg noen gang kjøper meg en leilighet i syden, så skal jeg fylle den opp med sånne ting.

De hadde skilpadder i ett lite glassbur på en restaurant. Og barna fikk leke med dem som om de var leketøy. Jeg synes det var litt for smalt for de største skilpaddene. Så det føltes veldig feil.

Denne fuglen har jeg aldri sett før. Den var så stilig, og gikk veldig hakkete. Den var sikkert på jakt etter små fisk i vannkanten. Hvis noen vet hva den heter, så gjerne kommenter!

#kreta #hellas #kournaslake #syden

• Skrevet: 17.06.2017  //  Kl: 18:29  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 5

Her er et enkelt sommer antrekk for varme kvelder. Bildene er tatt i lobbyen på hotellet vi bor på. Og dette er fra samme dag som da vi var i Elafonissi. Som du kan lese mer om her.  Etter vi hadde tatt bildene dro vi til Chania, som er den nærmeste storbyen. Der spiste vi god mat på en fin restaurant ved havna. Og vi gikk i de trange gamle gatene, som hadde massevis av forskjellige butikker. Og noen av bygningene så eld gamle ut, og det var de nok også. Veldig fint der, så vi kommer nok til å dra dit igjen. Dessverre har jeg bare noen mobil bilder fra det, så det er ikke så mye å legge ut. Men det var en veldig romantisk og fin kvelds tur.

// Kjole fra johnlewis.com og sandaler fra birkenstock (dna). Smykke og armbånd har jeg fått i gaver.

• Skrevet: 17.06.2017  //  Kl: 11:22  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 3

Hei dere!

I dette innlegget kommer det til å være bilder fra turen vår til Elafonissi, også kjent som den rosa stranda. Elafonissi ligger 1 time og 25 minutter unna Agia Marina, som vi bor på. Agia Marina er ikke så veldig langt unna Chania. Men det er kortere fra Agia Marina til Elafonissi, enn det er fra Chania til Elafonissi. Vi leide bil for noen dager siden, og det var egentlig helt supert! Veldig deilig å kunne gjøre det og reise dit man vil. Men Jeg har også sett at de har turistbusser som går til de forskjellige stedene som vi har vært på + mange flere. Så om du reiser hit og ikke vil leie bil, så kan du reise til de samme stedene som vi har vært på.

Jeg skal ikke skrive så mye mer, men jeg skriver litt under bildene. Så kan dere lese underveis. (PS! det var ett par bilder som ikke ble med, pga dårlig nett. Men jeg tror dere får nok å se på, så det gjør ingenting regner jeg med).

Vi tok ett lite stopp ved fjellveien, det kommer ikke så godt frem på bildene, men det var en helt vill utsikt!

Måtte jo så klart posere litt ved leiebilen hahah. Vi var så fornøyde med denne bilen! Og jeg skulle gjerne hatt den selv.

Da hadde vi ankommet den rosa stranda. Jeg ble litt forvirret først, fordi jeg så ikke noe rosa sand i det hele tatt. Og det kommer ikke godt frem på bildene heller. Stranden var utrolig lang, og når man gikk litt lengre så kunne man tydelig se at det var rosa sand. Og inni mellom over alt var det rosa sandkorn med det hvite. Men jeg vet ikke, kanskje det er noen årstider der sanden er tydeligere rosa.

Her ser dere at det er litt rosa i sanden.

Vi undersøkte hele stranden og den var som sagt  utrolig lang.

Vi gikk helt til fjelltoppen, og her kan dere se hvor langt vi gikk. Helt i enden er starten av stranden.

På toppen av fjellet var det en gammel kirke.

Og utsikten var ubeskrivelig!

Jeg regner med om du har vært i Hellas før så har  du helt sikkert sett at det er masse av disse små kirkene. Og de er fylt med bilder av Jesus og Maria, og av lys, honning og andre ting. På fjellet var det sneglehus over alt, og dette var fylt med det.

Det var litt vanskelig å ta bilde av, så jeg fikk ikke godt bilde av Jesus bildene og sneglehusene samtidig. Men du kan se det for deg.

• Skrevet: 13.06.2017  //  Kl: 20:32  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 10

Det var en familie som drev med paddlesurfing, og jeg synes det så sykt gøy ut! Jeg har aldri prøvd det selv. Men tenk å kunne det, eie ett brett og sånn til å padle med og bare dra på stranda å gjøre det. Det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å prøvd.

Jeg vet ikke med dere, men jeg blir aldri lei bilder av bølger og av havet. Så håper ikke dere gjør det heller! I dag ble det en god del soling på oss, litt for mye for min del ahah. Ja. Jeg har fått hummer farge på ryggen. Ikke særlig pent. MEN jeg føler det var verdt det. Fordi jeg har kost meg så mye. Og det er ikke mye som skal til for å få den frihetsfølelsen som man får av å gå på stranda i syden. Vasse i vannkanten, kjenne bølgene slå mot deg og se ut mot havet. Damn, da føler jeg meg fri.

• Skrevet: 13.06.2017  //  Kl: 19:52  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 6

I går lagde vi spagetti, og den ble kjempe god så dumt jeg ikke har bilde av den. Men vi tok litt bilder ved bassengkanten i kveldsola. Jeg synes de ble så naturlige og fine.

Over alt hvor man går både på hotellet og utenfor, så er du omgitt med modne frukter. Dette vet jeg ikke hva er, eller om de er spiselige. Så jeg har ikke smakt på dem. Men jeg har plukket en annen type frukt, og de var gode!

Ikke noe sminke, naturlig hår og kunne kjenne solen varme kroppen er så ubeskrivelig deilig.

R og lillemor koser, jeg synes de var så søte så måtte ha med dette bildet!

• Skrevet: 12.06.2017  //  Kl: 18:00  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 10

Her er noen bilder av kveldsantrekket mitt, som jeg hadde på meg for noen dager siden. Men jeg ville spare dette innlegget til litt senere, så det ikke ble så mye på en gang, men heller litt jevnt for delt. Jeg vet at ikke alle synes det er så gøy med antrekkinnlegg, men jeg synes det er gøy å legge ut.

Som dere kan se på bildene så har jeg blitt litt solbrent, men ikke mer en at det går fint. Det er faktisk allerede borte nå :)

// Sko fra Barcelona, skjørt fra gina tricot, body fra madlady.se

• Skrevet: 12.06.2017  //  Kl: 13:47  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 1

I går startet jeg dagen med å bade i bassenget og sole meg. Jeg og R svømte også lengder i bassenget, for å trene litt. Når man først har muligheten til å trene i basseng så hvorfor ikke. Middagen spiste vi ute på en restaurant ved stranda, og etter det gikk vi hele stranden hjem, ca ti - femten minutter gåtur.

På veien hjem fant vi ett fint sted med bra musikk. Jeg husker ikke hva det het der, og jeg vet heller ikke hva jeg skal kalle det. Men det var en sushibar og strandbar der de solgte mat, drinker, vannpipe og hadde en live DJ som var veldig flink! DJ'en var gresk, og det var nok alle de andre gjestene der også, bortsett fra oss. Hahah. Han spilte de beste og mest populære låtene som er nå, men også litt gresk musikk (siden det var bare greske gjester der). Veldig gøy å få oppleve hva de greske hører på av musikk og hvor de henger. Det var veldig digg å slappe av der og nyte god musikk!

Forresten så har jeg kjøpt/fått i bursdagsgave ett gopro kamera. Jeg driver fortsatt å lærer meg det, men dere skal ikke se bort i fra at det kanskje blir filmer her på bloggen i fremtiden! Her er bildene jeg tok med gopro kamera i går:

For de spesielt interesserte så kan jeg fortelle at bildene er tatt med ett Gopro session 5 kamera.

• Skrevet: 10.06.2017  //  Kl: 18:15  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 6

Her kommer masse bilder fra gårsdagen, så vær klar over en god del bilder!

I går var vi meste av dagen på stranda, solte oss og slappet av. Vi har gått rundt og gjort oss kjent med Agia Marina. Agia Marina er en veldig nydelig og sjarmerende lite sted. Det er veldig fint for barnefamilier og reise hit, så det er det en del av og eldre folk, men du kan også se en god del unge folk. Det virker som om det er flest skandinaviske turister som drar hit, men også turister fra f.eks Russland.

To gode venner

Vi har også laget en del mat hjemme :) Det i seg selv er ganske romantisk (trodde aldri jeg skulle si noe sånt haha).

Denne lille frøkna kom ved siden av rommet vårt og begynte å rope etter mat. Hvis du er kattevant så du vet hvordan det høres ut. Jeg er veldig bestemt på når det kommer til kattestell generelt, om hva man skal gjøre og ikke. Så ikke missforstå meg og tro jeg er naiv og vill redde alle dyrene i verden (selv om det vil jeg jo også, men slik er ikke virkeligheten dessverre). Jeg er heller ikke hjerteløs så jeg vil hjelpe dem og være snill.

Hun her da, som vi kan kalle for lillemor, er helt tam og eeelsker å kose. Lillemor er heller ikke underernært, hun er en slank liten katt naturlig. Så helt tydelig at noen mater henne. Jeg vet ikke om hun "bor" på hotellet og får mat av gjestene her. Men hun bokstavelig talt hoppet opp i fanget mitt, og la seg i en liten ball. Og jeg ble sittende og kose med henne i kanskje en time. Jeg savner sånn å ha katt og hun trengte den kjærligheten, så hvorfor ikke? Og jeg er veldig skeptisk til å gi fremmede katter mat (hvis de ikke lider noe nød), fordi de kan ha ett annet hjem eller jeg vet ikke hvordan reglene er her på hotellet. Men siden Lillemor har babyer i magen, så tenkte vi at det er ekstra viktig at hun får i seg den næringen hun skal ha. Vi hadde ikke noe vann eller kjøtt, så vi ga henne melk også gikk R ut for å kjøpe noe mat til henne. Og hun spiste som bare det! Så tydelig at hun var sulten og grep sjansen.

• Skrevet: 10.06.2017  //  Kl: 16:51  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 4

Hei folkens!

Da har vi vært på Kreta i tre dager snart, hvis man teller med den dagen vi dro. Jeg kan jo starte med å fortelle at været er som forventet, helt fantastisk! I dag er det 30 grader. Det tror jeg er helt nydelig for de fleste, fordi det er ikke sånn sykt varmt på kvelden at du må ha på aircondition. Og å bade i havet er litt kjølig i starten, men du venner deg veldig fort til det. For min del, har jeg ikke noe problemer med varmen (om det skulle bli varmere). Men jeg kan virkelig anbefale de som ikke takler varmen så godt, og reise til Hellas på denne tiden av sommeren. Det jeg tenkte å vise dere i dette innlegget er litt bilder av Hotellet vi bor på og fortelle litt om det.

Det er ett veldig hyggelig og sjarmerende hotell, med en bar og med ett lite basseng man kan duppe i. Hotellet er familiedrevet, og sjefen i huset er en eldre dame, som er veldig koselig og behjelpelig. Og så langt har vi fått veldig godt inntrykk av kulturen og menneskene her på Kreta. De aller fleste er super hyggelige og du føler deg så godt tatt i mot. Man kan egentlig beskrive hotellet som ett søtt lite nabolag.

• Skrevet: 08.06.2017  //  Kl: 09:31  //  Kategori: Kreta 2017  //  Kommentarer: 4

Bildene er hentet fra pintrest.com

Hello! Jeg ville bare gi en lyd fra meg og si at i dag så reiser vi til Kreta. Dette innlegget skrev jeg i går natt, så når dere leser det her så er nok vi vell på vei til Kreta. Og det er faktisk litt rart å tenke på!

Jeg vet ikke helt når neste update på bloggen vil komme, siden det blir en lang reise så vil jeg ikke love noe. MEN så fort jeg har sjansen og har noe å fortelle, så vil jeg oppdatere dere! Så dere får følge med :) I mellom tiden kan dere nyte disse bildene. Litt sånn fifty shades of blue, det var det jeg tenkte når jeg satte sammen bildene, hahah.

Om meg

Hei! Jeg heter Kristine og ble født 27. Juli 1996, og bor på en liten plass utenfor Gjøvik. Her på bloggen kommer jeg først og fremst til å skrive om hverdag og personelig ting, men også om hår, mote, make up, trening og dans, som jeg har en stor interesse for. Les mer om meg HER

+ Venneforespørsel
+ Kontakt meg på cwspons.yahoo.com for sponsor og annet