• Skrevet: 05.06.2017  //  Kl: 08:00  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 4

Hei folkens!

Da er det faktisk kun tre dager igjen til jeg drar. Jeg gleder meg så sykt mye, at jeg kan nesten ikke tro det! Jeg tenkte å fortelle dere litt mer om hvor vi skal og slikt i dette innlegget. So let's go!

På torsdag reiser vi til Kreta!  Vi skal bo i en små by som heter Agia Marina, den ligger i Chaniakysten til Kreta. Agia Marina har jeg lest er en frodig og sjarmerende by, men likevel livlig og pulserende. Og skal være perfekt fordi som ønsker en opplevelsesrik og avslappende ferie. Og det er grunnen til at jeg har valgt Agia Marina. Ikke så langt unna ligger Platanias, som er litt større og har litt mer liv om man skulle ønske det. Nærmeste storby er Chania som heller ikke er så langt unna. Jeg må også bare nevne at nærmeste strand er kun 250m fra hotellet!

Hotellet vi skal bo i heter Belvedere, og her er noen bilder av hotellet:

Bildene er fra ving.no

• Skrevet: 31.07.2016  //  Kl: 09:00  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 5

Jeg skal ikke si så mye til dette innlegget, føler bildene sier sitt. Så nyt det!

Legg merke til det store treet! Det var noe av det første jeg la merke til i denne lille byen.

Helt tilfeldig, jeg skulle egentlig ta bilde av solnedgangen. Men damen dere ser i den stripete kjolen trenger en oppmerksomhet :) Hun jobbet med å informere turister om båtturen eller "Fish picnik" som de kaller det her. Hun var utrolig flink i jobben sin! Hyggelig, blid og morsom også jobber hun om dagen på stranda, og om kvelden står hun ved båthavna. Veldig mange her som lever av turistbransjen jobber utrolig mye. Både morgen og kveld. Jeg skal legge ut mere om båttruen, litt mer om info. Hvis noen av dere har tenkt dere til Baska Voda.

• Skrevet: 30.07.2016  //  Kl: 15:00  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 5

// Skoene er gamle, drakten er fra fashionnova.com

MEN som dere kanskje ser så revnet drakten i sidene før jeg fikk brukt den :( Så ble veldig skuffet...Så den må jeg sy når jeg kommer hjem. Har ikke dratt den på meg hardt eller noe. Det er det eneste jeg har bestilt fra dem. Så derfor føler jeg ikke at jeg kan si så mye på kvaliteten, kan hende jeg var max uheldig.

• Skrevet: 30.07.2016  //  Kl: 08:00  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 1

Jeg beklager for at jeg ikke har hatt nett før i dag. Det er noe som har plaget meg litt i alle fall. Så derfor ligger jeg litt på etterskudd i å fortelle om dagene våres i Kroatia. Den 27. Juli hadde jeg bursdag. Helt greit og fylle 20 år i dette vakre landet!

Om morgenen så fikk vi besøk av to ekorn som lekte i ett tre utenfor leiligheten. Så jeg prøvde å ta noen bilder av dem. Men de er sykt kjappe! Så dere kan se bildene litt lengre ned. Ellers så slappet vi av, men vi fikk også prøvd en racerbåt som kjører syyykt fort! Den het "Bullet Jet" og tok flere 360 svinger på havet. Det var sykt gøy. Og det kan jeg virkelig anbefale! Skal ikke si så mye mer, bildene taler for seg selv. Enjoy!

Her er den båten jeg snakket om, bør prøves!

Solnedgangen her er helt amazing! Det er virkelig min favoritt tid på døgnet her. Palmene kommer så godt frem også

Vi tok litt antrekk bilder, vil du se mer av antrekket kan du bla litt lengre ned på bloggen :)

Jeg har prøvd meg på en del retter jeg ikke helt viste hva var. Ville gjerne smake mest mulig av det de spiser her. På bildet ser dere Calamari, som er bleksprut. Jeg har faktisk spist Calamari før, men den har vært i friterte ringer, her spiser de blekspruten hel. Jeg spiste ikke bena siden jeg syntes det var litt rart. Men ellers kjempe godt, anbefaler!

Ellers så spiste pappsen T-bone steak.

• Skrevet: 29.07.2016  //  Kl: 19:53  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 4

Hei og hopp!

Jeg beklager for at dette antrekke og de neste innleggene kommer litt senere enn planlagt. Jeg har ikke hatt tilgang til nett før akkurat nå. Som dere ser i tittelen, og som de av dere som kjenner meg vet så hadde jeg bursdag den 27. Forteller mer om det senere. Vil bare at dere skal legge merke til håndkledene i noen av bildene. Typisk Baska Voda style.

// bildene er tatt av pappa. Viktig for han å få med heheh.

Kjole og sko fra Barcelona. Smykke fra Madlady.se

• Skrevet: 27.07.2016  //  Kl: 17:23  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 0

I går var vi på båttur og reiste til øyene Hvar og Bol. Jeg har hørt så mye fint om Hvar, så det var et must og få med seg. Hvar er en veldig fin øy med trange gater og gamle bygninger. Tror det er flest folk med en del penger som reiser dit og "bor" der, mens andre vanlige folk tar seg heller en dagstur dit. Veldig glad vi fikk med oss Bol også. Den er kjent for å ha stranden som har en spiss. Så nå kan jeg si at jeg har vært der på spissen! Begge stedene har veldig mye kunst og vise frem. Både gamle ting og mye moderne.

Båtturen gikk kjempe fint og var veldig koselig. Men jeg ble litt søvnig når vi skulle tilbake, båten vugget på bølgene. Så jeg må innrømme at jeg sovnet av ett par ganger på slutten. Så å dra på en sånn type båttur når man er i Kroatia det er noe jeg virkelig anbefaler!

Jeg har tatt en hel masse bilder. Jeg tok over 200. Så valgte de fineste av de til å vise dere. Så da blir det mye å laste opp. Kanskje dette innlegget er for de spesielt interesserte. Men det er veldig vakkert her, så dere bør prøve å se på noen av bildene.

Hvar:

Inne i Kirken

Vannet her er krystallklart

Kjærlighets vegg, flere kjærestepar som hadde skrevet navnene sine

Også besøkte vi øya Bol:

De er veldig kjente for denne "spissen" på stranda

Leke bane for barn. Skulle ønske jeg var unge igjen når jeg så denne.

Tuppen på stranda

De har ikke sand strender her, men på Bol var stene veldig glatte og runde. Så det var ikke ubehagelig å gå på. Men på Baska Voda er de litt større og mer kantete. Så man må gå med badesko eller sandaler.

Kjøpte en kjempe god slush med kirsebær

En vingård

Også var vi tilbake i Baska Voda, som dere kan se på bildet over. Ved siden av denne landsbyen så er det flere landsbyer som ligger rett ved siden av.

• Skrevet: 27.07.2016  //  Kl: 09:27  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 1

Hei dere!

Her kommer antrekket fra i går! Enjoy! Vi tok bilder i kveldslyset så de ble litt mørke, men jeg liker det egentlig veldig godt. Blir liksom en annen stemning.

// Sandalene er gamle, shorts fra Monki, genser fra Madlady.se

• Skrevet: 25.07.2016  //  Kl: 09:58  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 7

Her har dere antrekket mitt fra gårsdagen, håper dere liker det! Vil dere lese mer om dagen min i går så se det forrige innlegget.

Beklager for dårlig bilde kvalitet, men autofokus funksjonen virker ikke lengre.

• Skrevet: 25.07.2016  //  Kl: 00:36  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 3

Etter den litt tunge reisen i går, bestemte vi oss bare for å ta det helt rolig. Sov til kl ti og gikk for å spise en god frokost. Brukte også litt tid på å handle diverse mat, som vi kan ha i leiligheten. Ikke det at vi skal sitte i leiligheten hele tiden, men greit å ha litt. Senere dro vi og slappet av et par timer på stranden. Jeg fikk faktisk bitte litt skille, så blir spennende og se hvordan det blir etter flere timer.

På kvelden gikk vi ut for å spise middag og vi fant en kjempe fin resturante med god mat! Så tok vi oss en tur og skikket litt. Forbered dere på en deeel bilder, skal la bildene tale for seg selv.

Og her bor vi :) Har en koselig veranda.

Det der så så gøy ut og litt skummelt

Vi hørte Enrique Iglesias ble spilt også kom denne party båten full av folk.

Noen som er ivrige etter å pante flasker

blir en del tullbilder alltid...

Nydelig solnedgang

Spiste både forrett og hovedrett, suuuper god mat der! Skal dere til Baska Voda så anbefaler jeg King Resturant. Veldig god service, god mat, koselig sted og har til og med meny på norsk og svensk.

• Skrevet: 24.07.2016  //  Kl: 15:19  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 3

Reisen vår fra Norge ble veldig lang. Jeg ville ha litt god tid på taxfree, så vi dro litt før en vi hadde trengt. Så rett før boarding fikk vi høre at flyet vårt var 3 timer forsinket. Pga problemer med flyet. Derfor måtte vi vente på at et fly skulle bli ledig. For min del syntes jeg ikke det var så ille, for jeg liker å være på flyplasser. Men det var jo litt kjedelig så klart, og måtte vente så lenge. Når vi tilslutt fikk kommet oss ombord, så fikk vi beskjed fra kapteinen at flytrafikken i luften var full. Så vi var nødt å vente 2 timer til.... Flyreisen i seg selv tar nesten 3 timer. Dermed 5 timer ekstra + de 3 vi allerede hadde ventet. Da kjente jeg at jeg ble irritert. HELDIGVIS fikk de fikset en annen rute som vi kunne fly, så vi ventet bare i en halv time og flyreisen tok kun 2 timer (om jeg husker riktig).

Vi hadde en litt turbulent flytur, og vi kunne se lynet. Men det gikk helt fint, jeg har vært med på verre vær. Det var så utrolig fascinerende og fint og se på uværet. Det var kveld og helt mørkt og vi lå over de mørke skyene, og kunne se lyne glimte i skyene. Jeg prøvde å filme det, men det var litt vanskelig å se siden jeg satt ikke rett ved vinduet. Men jeg legger den ut så dere kan se hvis dere blar litt ned.

Bussturen fra flyplassen var  litt skummel for flere av passasjerene.Vi kjørte på fjellet, og det var veldig bratt og svingete. Busssjåføren tok en del sjanser og kjørte relativt fort. Flere på bussen syntes det var ekkelt og hisset seg opp. Jeg er vandt med at de har helt annerledes trafikk regler i utlandet enn vi har i Norge, så var vell forberedt på det. Det var jo så klart litt ekkelt når vi kjørte rett ved fjellskrenten og det var rett ned... Men tenkte at han har kjørt den veie så mange ganger før. Men vi kom oss helskinnet frem og ble møtt av en ung jente og gutt som fulgte oss til leiligheten vår.

video:img3922

Her har jeg prøvd å filme lynet, du ser det litt.

Jeg kommer til å legge ut et innlegg senere i kveld om hvordan den første dagen vår har vært her i Baska Voda. Så dere får følge med videre!

• Skrevet: 23.07.2016  //  Kl: 08:38  //  Kategori: Kroatia 2016  //  Kommentarer: 4

Hei dere!

For noen uker siden spurte jeg dere om hvor dere trodde jeg skulle reise i sommer, flere tippet Hellas. Som dere allerede har lest så reiser jeg til Kroatia, i dag! Så jeg må si jeg gleder meg utrolig mye!! Det blir så godt å møte en helt ny kultur, oppleve et nytt sted, og ikke minst smake på ny mat. Jeg er så matvrak, alt for glad i mat... Hahah.

Jeg reiser med pappa, og vi skal være der i ca en uke. Så skal jeg videre til Nord-Norge etter vi har vært i Kroatia. Jeg skal til Narvik som jeg har vært mange ganger før, så blir kos og møte familien i nord!

Jeg har prøvd å lest meg opp på hva Kroatia har å tilby, og det er mange muligheter til å prøve forskjellige typer vannsport. De har utrolig klart og nydelig vann, og de har ikke sand strender, men strender av stener. Maten er litt som i Italia, og det er veldig billig for mat og drikke der. Vi skal bo i Baska Voda og om jeg ikke tar helt feil så er nok det litt uten for byen, rolig og typisk Syden sted. Så det blir virkelig deilig og få slappet av!

// bildene er hentet fra weheartit.com og er fra forskjellige steder i Kroatia.

Om meg

Hei! Jeg heter Kristine og ble født 27. Juli 1996, og bor på en liten plass utenfor Gjøvik. Her på bloggen kommer jeg først og fremst til å skrive om hverdag og personelig ting, men også om hår, mote, make up, trening og dans, som jeg har en stor interesse for. Les mer om meg HER

+ Venneforespørsel
+ Kontakt meg på cwspons.yahoo.com for sponsor og annet