• Skrevet: 28.08.2014  //  Kl: 18:28  //  Kategori: Barcelona 2014  //  Kommentarer: 0

Jeg ville bare legge ut de siste bildene fra turen vår i Barcelona, slik at jeg føler jeg gir dere en ordentlig avslutning på tiden vår der. Jeg har ikke lagt ut hva jeg kjøpte i Barcelona, så tenkte å fikse ett innlegg til dere om det. Siden dere pleier å like innkjøp innlegg :)

Jeg angrer ikke på at vi dro på spontantur sammen. Så klart var det en utfordring, for jeg har aldri reist alene uten noen som fikser alt for meg. Jeg er sikker på at vi begge føler vi har lært mye av turen. Og vet hva vi bør og ikke bør gjøre neste gang vi reiser. For ja, vi har allerede begynt å snakke om neste tur. Ellers så må jeg bare si at jeg fortsatt synes det er litt tungt at ferien vår er over, og at vi er hjemme igjen i Norge. Jeg savner det! Jeg vet ikke hva det er med meg, men jeg har alltid følt meg mye bedre når jeg er i syden. Hahah. Selvfølgelig har de fleste det best på ferie, enn i en vanlig hverdag. Men jeg tror det er noe mer enn det, jeg passer nok bedre til ett varmere klima.

Dette er bilder vi tok samme dag som vi skulle reise hjem. Men vi hadde god tid på oss, så vi fikk chillet rundt og tatt litt bilder.

Her ser dere parken like ved der vi bodde, så vi var en del der.

#SYDEN #SPANIA #BARCELONA #STORBYFERIE #REISE #SOMMER #SOMMERFERIE #SOMMER2014 #SOMMER14

• Skrevet: 25.08.2014  //  Kl: 20:07  //  Kategori: Barcelona 2014  //  Kommentarer: 1

Som sagt i antrekk innlegget mitt, er det ett sted du må få med deg når du er i Barcelona. Så er det Park Guell, som er tegnet av arkitekten og kunstneren Antoni Gaudi. Det er helt spesielt å se det i levende livet. Bygningene er helt spesielle og ser ut som de er fra ett eventyr. Jeg synes de ser ut som de er havet, at havfruen Ariel kunne bodd i de. Jeg har vært i parken før, når jeg var i Spania med pappa. Men jeg måtte dele det med Ramin. Så anbefaler veldig om du er i Barcelona og dra til park Guell.

Det ble en del bilder den dagen, så forbered dere på at det kan ta litt tid å laste opp bildene. Enjoy!

Gaten opp til parken er bare rett opp! Her ser dere hvordan den ser ut når man snur seg og ser ned.

På toppen av Parken, kan du gå på denne og se ut over utsikten. Å ser dere han tacky fyren i leopard skjorte og gitar? Han ville ta med seg meg hjem sang han... Hva jeg svarte? Nei, jeg takket nei til tilbudet.

En utrolig nydelig utsikt!

Noen fler som ser det trøtte sminkeløset trynet mitt bak de store pilotbrillene, hahah.

Det var så klart en del som prøvde å selge smykker og synge til turistene, og det var flere som satt i løseluften! Jeg vet det ikke er noe nytt, men skjønner ikke hvordan de får det til? Det er seriøst ingenting under dem.  Jeg tenkte at de kanskje har noe å sitte på og at det er i det ene buksebenet, eller noe. For alle har lange og løse bukser på seg, hva tror du?

Å ja, som dere ser, det blåste utrolig mye der! Akkurat når vi skulle ta bilde å greier, hahah.

'

#SYDEN #SPANIA #BARCELONA #PARKGÜELL #GÜELL #FERIE #SOMMERFERIE #SOMMER #SOMMER14 #SOMMER2014 #REISE

• Skrevet: 25.08.2014  //  Kl: 19:19  //  Kategori: Barcelona 2014  //  Kommentarer: 2

Tenkte det ble for dumt og kaste bort ett innlegg om antrekk, så her får dere se noe av det jeg hadde på meg i Barcelona. Bildene er tatt i en kjempe stor "park" som heter Güell, den er tegnet av kunstneren Antoni Gaudi, hans kunst er noe Barcelona er mest kjent for. Derfor ett must å besøke om man er i Barcelona, det anbefaler jeg på det sterkeste!

Jeg tok ikke flere antrekk bilder, fordi jeg ikke syntes jeg hadde på meg noe fancy... Hahah. Siden det var en hoppe på tur så hadde jeg ikke planlagt noen antrekk, så ble å ha med seg minst mulig i kofferten. Men det forstår dere sikkert :) Satser på at det blir mange antrekk innlegg neste ferie tur :)

// Sandaler og fotlenke fra Tyrkia, shorts fra bikbok, topp fra Behrska, solbriller fra Spania (som er en av få solbriller som passer det lille ansiktet mitt.)

#BARCELONA #SPANIA #SYDENTUR #FERIETUR #FERIE #SYDEN #SOMMERFERIE #SOMMER #SOMMER2014 #SOMMER14 #OUTFIT #ANTREKK

• Skrevet: 24.08.2014  //  Kl: 21:33  //  Kategori: Barcelona 2014  //  Kommentarer: 1

Etter en ukes pause tenker jeg det var på tide å legge ut resten av bildene fra Barcelona. Er flere innlegg jeg gjerne skulle skrevet å delt med dere, så derfor kommer det ett og ett innlegg fra Barcelona i løpet av denne uken.

En av de første dagene var vi på Barcelona beach, jeg tror faktisk den het det. De har mange strender og alle sammen er fine! Så man kan bare velge å vrake for hvor man vil være. Den stranda vi var på nå var litt for mye folk for våres del, men ellers good. De serverte "drinker", tilbød massasje og hana tatoveringer. "Drinker" vil si veldig søte mojitos som egentlig bare smakte saft. Men det var uansett det slukket tørsten i varmen. Som dere sikkert ser på bildene, så var det overskyet og noen ganger sol. Så jeg ble ikke noe særlig brun etter turen vår i Spania, men jeg ble heller mindre hvit. Om man kan si det slik. Men det var uansett varmt i luften så det var deilig å kunne slappe av på stranden.

Jeg tok ikke så mange bilder av oss, men tok mye bilder av hvordan det så ut rundt der.

Det ble også tid til hana tatovering på stranda. Ramin tok denne på armen, jeg tok ikke noen tatovering. For de av dere som ikke vet det,  så er hana tattovering en midlertidig tatovering som vil forsvinne gradvis vekk etter noen uker.

#FERIE #SOMMER2014 #SOMMER14 #SOMMERFERIE #BARCELONA #SPANIA

• Skrevet: 16.08.2014  //  Kl: 21:05  //  Kategori: Barcelona 2014  //  Kommentarer: 0

Jeg kan nesten ikke forstå det, at tiden har gått sååå utrolig fort! Dette er vår siste dag eller kan kalle det kveld, her i Barcelona. Siden vi reiser i morgen kveld, har vi heldigvis en dag til. Det er så mye mer jeg gjerne skulle gjort, men men man rekker ikke å oppleve alt når man kun er borte en uke. Så får bare godta det. Som dere sikkert skjønner er jeg nesten lei meg for å reise hjem igjen, hahaha. Neida. Jeg elsker å reise, så synes det alltid er litt kjipt å reise hjem igjen.

Dette er jo også siste uken av sommeren for de fleste. Som mange av dere så begynner jeg å jobbe igjen til uken. Jeg synes også denne sommeren har gått så syykt fort, aldri opplevd det før. Merker det til og med i Barcelona, at høsten kommer. De siste tre dagene har det ikke vært strålende vær hele tiden, vi har hatt noen skyer og litt regn. Dessuten er luften mye kaldere enn det var i starten av uken.

Nå skal jeg nyte kvelden og morgen dagen, også har jeg mange bilder til dere som jeg har tatt mens vi har vært her. Så det er noe å se frem til! Skal også fortelle dere mere om turen.

#BARCELONA #SPANIA #STORBYFERIE #FERIE #SOMMERFERIE #REISE #SOMMER #SOMMER14 #SOMMER2014

• Skrevet: 13.08.2014  //  Kl: 09:37  //  Kategori: Barcelona 2014  //  Kommentarer: 2

Gårsdagen gikk også med til å bare ta det rolig, litt senere på dagen gikk vi i byen for å kjøpe noen gaver og shoppe. Også spiste vi sen middag, møtte noen normenn og dansker. Deretter gikk vi til parken og bare slappet av, og tok noen bilder.

Jeg har faktisk vært veldig flink å ikke kjøpt så mye til meg selv enda, hahah. Er stolt over det... Vet ikke om jeg kommer til å shoppe så mye mer heller. Dere får uansett sett det senere, siden jeg kommer til å legge ut innkjøp når jeg er hjemme igjen.

Bildene er av parken som ligger like ved hotellet vårt. Så vi har pleier å gå hit og bare slappe av :)

La Rambla gaten.

Det jeg la merke til første gangen jeg var i Barcelona, var at det er så mange kjærstepar som går rundt og holder hverandre i hendene. Å, ja, nå virker jeg sikkert som den fløtepusen, men det er utrolig søtt å se på. Så det er en by du både kan reise til sammen med masse venner, eller kjæresten, shoppe og sightseeing i byen, eller sole deg på stranda. Å det er derfor jeg liker Barcelona så godt.

#BARCELONA #SPANIA #SOMMERFERIE #SOMMER #SOMMER14 #SOMMERFERIE14 #SYDEN

• Skrevet: 12.08.2014  //  Kl: 00:19  //  Kategori: Barcelona 2014  //  Kommentarer: 2

Hola! I går kveld kom vi frem til hotellet, og på kvelden var vi ute og sjekket ut byen. Samtidig som vi var en tur på byen på lovlig vis, siden jeg nå endelig er 18, er det herlig å kunne fortelle det :) Derfor var vi veldig sliten i dag, både av reisen og byturen, så vi har sovet lenge. Bare vært på hotellet og rundt hotellet og bare slappet av hele dagen.

Hotellet vårt ligger foresten midt i byen ved den store handle gaten "La Rambla" og ved siden av har vi ST. Anna kirken. Hotellet er veldig lite og kalles for ett hostel, men rommet vårt og badet ser fint ut og er passe stort for oss, så det går bra. Her har dere bilder fra gårsdagen.

Litt flybilder måtte til! :) Jeg driver også å filmer litt mens vi er her, men vet ikke om jeg kommer til å legge det ut.

Fine du ?

#BARCELONA #SPANIA #SYDEN #FERIE #SOMMERFERIE #SOMMER14 #SOMMER2014

• Skrevet: 10.08.2014  //  Kl: 10:20  //  Kategori: Barcelona 2014  //  Kommentarer: 3
Akkurat nå sitter vi i bilen på vei til Gardermoen flyplass, og ca ved 18:00 tiden i kveld er vi fremme i Barcelona. Vi fikk bestilt billettene i går, men jeg har tenkt på denne turen så og si hele sommeren. Så reise målet i seg selv er spontant, men ferieturen er etterlengtet. Egentlig skulle en venninne av meg og typen hennes være med, men de kunne dessverre ikke. Derfor blir det jeg og kjæresten på tur, men jeg er helt sikker på at vi klarer oss kjempe fint :) Dette var bare ett kjapt på veien innlegg, satser på å blogge mer i kveld!

#reise #barcelona #ferie #sommerferie #sommer14 #sommer2014
  • Skrevet: 06.08.2014  //  Kl: 19:54  //  Kategori: Dans  //  Kommentarer: 4

Husker noen av dere at jeg og noen flere dansere var med i en musiikkvideo? Det var vell i vinter en gang, fordi jeg husker det var såå kaldt når vi spilte det inn. Gruppen som har laget sangen heter Mmm og sangen heter Oh, drop me. Ikke typisk musikk som vi pleier å danse til eller slik vi pleier å danse, men det var veldig gøy å være med på. Å utrolig gøy å se på videoen nå som den er ute, og jeg kan vise den til dere!

Klippene i videoen er veldig raske, så jeg fant ikke meg selv de første gangene jeg så den. Måtte få hjelp av en venninne til å finne meg igjen, å hun så bedre hvor i videoen jeg var enn jeg gjorde selv. hahaha. Uansett, så jeg skal hjelpe dere litt. Jeg dukker opp flere ganger i videoen, men for å nevne noen ganger, så er jeg i midten til høyere fra 1:44. Også er jeg den som kaster på hestehalen 3:04 og fra 3:09. Så det er bare noen korte øyeblikk, men morsomt for det :)

#MUSIKK #MUSIKKVIDEO #DANS

• Skrevet: 06.08.2014  //  Kl: 19:22  //  Kategori: Tanker og meninger  //  Kommentarer: 2

Det er noe jeg har tenkt på de siste dagene, etter jeg leste ett innlegg om det. Å det er noe jeg gjerne vil dele med både dere som er leserne mine, og dere som er tilfeldig klikket dere innom. Egentlig skulle jeg ønske alle kunne få lese om dette, for det er så utrolig viktig at hele verden vet om, så flere kan støtte det. Som overskriften røper så er det voldtektene i India jeg skal snakke om.

De fleste av dere har nok fått det med dere om det så er via Internett eller nyhetene på tv. Stadig får vi høre om jenter fra India som har blitt voldtatt, bare for å nevne en sak, der to unge jenter på 14 og 15 år hadde forsvunnet. Faren hadde gått til politiet og bed på sine knær om de kunne lete etter dem. Istedet for å hjelpe han, hadde de bare ledd han i ansiktet. Senere fant de jentene, som  hadde blitt voldtatt på jordet uten for hjemmet sitt av en gjeng menn, og så hengt. Noen mente de hadde hengt seg selv etter de hadde blitt voldtatt. Men det kan man tenke seg til bare var en liten unnskyldning for å gjøre saken mindre. En minister fra India kommenterte saken med at: "Rape is a soical crime... Somtimes it's right, somtimes it's wrong". Signer HER at du er i mot voldtekt, slik at minister Modi må gjøre noe med saken.

Jeg valgte å ikke bruke bilder av jentene som ble voldtatt og hengt, for det er så sterke bilder at jeg ikke vil ha de på bloggen. Mener at det ikke passer seg for alle som stikker innom bloggen.

Jeg ble så utrolig provosert da jeg leste uttalelsen hans. For hvordan kan voldtekt noen ganger være greit? Voldtekt er ALDRI greit. Og om i så fall noen skulle ment at det noen ganger er greit, vell hva hadde disse jentene gjort for å fortjene det? 14 og 15 år gamle jenter, som er helt uskyldige. Jeg tviler på at de hadde "kledd seg utfordrene", "sminket seg for mye" eller gjort tegn på flørting eller noe annet, for å fortjene det som skjedde med dem. Om en jente skulle blitt sprøyte gal i hodet å løpe mitt i byen helt naken, vell. Hun hadde ikke engang da fortjent å bli voldtatt. De som voldtar gjør det ikke for at jentene er så uimotståelig deilig at de ikke kan kontrollere seg, de voldtar for å ha makt. For det gir dem en følelese av å ha makt over ett annet menneske. Å det er grusomt, noe av det verste vi vet om her i verden.

Derfor ber jeg dere til å skrive under på at dere er i mot voldtekt epidemien i India, og signer HER slik at minister Modi må gjøre noe med saken. Hvert 22 minutt har det vært en voldtekt, og det er bare de sakene som blir meldt i fra til politiet.

#VOLDTEKTEPIDEMI #STANSVOLDTEKTEPIDEMIEN #HJERTESAKER #TANKER #MENINGER

• Skrevet: 02.08.2014  //  Kl: 16:35  //  Kategori: Innkjøp  //  Kommentarer: 3

Jeg vet ikke hvordan jeg har klart å glemme det, men jeg glemte heeelt å vise dere innkjøpene fra England. Som jeg sa for en stund tilbake, så skal dere så klart få se innkjøpene! Det er litt blanding av det jeg kjøpte i Manchester, mens noe annet er fra Blackpool. Blant annet klær fra River Iland og Victoria's Secret, også Primark så klart hahah. For de av dere som ikke vet det, så er Primark en billig klesbutikk som har alt mulig rart. Nesten som h&m, bare billigere og større utvalg. Det var min første gang på Primark, så dere kan tro jeg kom ut med en del...

Når vi var i Manchester og Amanda og jeg lette etter Victoria's Secret, og endelig fant butikken ble vi så glad at begge to hylte av glede, som to små barn på julaften. Hahaha, små barn og store gleder. Jeg har kjøpt flere ting fra Victoria's Secret, men det er kun fra nettbutikken. Derfor var det faktisk bare en opplevelse i seg selv og se butikken på ordentlig.

Jeans, solbriller og solbrille boks fra River Iland. Buksen kostet 300, husker ikke pris på resten.

Cardigan fra Primark, husker ikke pris

Maxi kjole fra Primark, husker ikke pris. Den er nydelig på! Sitter perfekt på kroppen, på bilde ser den ikke så bra ut. Bedre i virkeligheten.

Kort jumpsuit fra Primark. Jeg digger mønsteret og at den er hippi inspirert! Husker ikke prisen.

Chille shortser fra Primark, husker ikke pris.

Undertøy fra Primark, kostet sikkert 25 kr for hver.

Jeg elsker Skittles, så måtte så klart kjøpe det. Tøflene og ballerinaskoene er også fra Primark. Skoene kostet ca 50 kr.

Undertøy sett fra Primark. Husker ikke pris.

Trenings hotpants fra Victoria's Secret, husker ikke pris.

BHen var på salg og husker ikke prisen på Sports BHen, men den er veldig god å trene i! Fra Victoria's Secret.

Bodysplash, mascara, lippgloss og bikini underdel fra Victoria's Secret. Husker ikke prisene her heller.

Jeg beklager for noen uklare bilder og at jeg har glemt prisene på det meste.

#SHOPPING #INNKJØP #REISE #VICTORIASSECRET #VS #VICTORIA'SSECRET #PRIMARK #RIVERILAND

• Skrevet: 02.08.2014  //  Kl: 15:31  //  Kategori: Outfit  //  Kommentarer: 3

I går trente Eline og jeg sammen, deretter dro vi til henne og så på film. Jeg fikk også tvunget henne til å få tatt noen antrekksbilder av meg, hahah. Eller hun syntes det var greit først, men så ble hun lei. Å det forstår jeg veldig godt. Det var godt å få trent, har blitt lite av det i det siste. Og jeg kjenner det veldig godt i dag! Jeg fikk ikke lagt ut antrekksbildene i går, derfor kommer de nå.

Håper dere liker det, enjoy!

Ellers så har jeg besøk av kjæresten, så nå må jeg slutte å være usosial. Jeg bare følte for å oppdatere dere litt.

Skjørt  (gammelt) fra topshop, croptop fra bikbok, ballerinasko fra primark.

#SOMMER #SOMMER14 #SOMMER2014 #ANTREKK #OUTFIT #MOTE

Om meg

Hei! Jeg heter Kristine og ble født 27. Juli 1996, og bor på en liten plass utenfor Gjøvik. Her på bloggen kommer jeg først og fremst til å skrive om hverdag og personelig ting, men også om hår, mote, make up, trening og dans, som jeg har en stor interesse for. Les mer om meg HER

+ Venneforespørsel
+ Kontakt meg på cwspons.yahoo.com for sponsor og annet