• Skrevet: 19.06.2016  //  Kl: 21:41  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 1

Da er ferieturen bestilt! Endelig, føler jeg har ventet på dette i evigheter. Det skal bli så godt å reise igjen, og ikke minst få oppleve ett nytt land og ny kultur.

Jeg MÅ bare si jeg gleder meg så sykt mye! Jeg kommer selvfølgelig til å komme med mer informasjon om reisemålet, og mine andre planer for sommeren. Men det får dere vente å se senere. I mellom tiden kan dere nyte disse bildene, og prøve å gjette hvor jeg skal reise.

Klarer dere å gjette hvor jeg skal reise? :)

• Skrevet: 24.07.2015  //  Kl: 15:00  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 4

Jeg skrev det meste i forrige innlegget, og siden dette er del 2 skal jeg ikke nevne så mye. Skriver heller litt under noen av bildene. I dette innlegget er bildene fra Vigelandsparken og Aker brygge. Så håper dere liker bildene!

En måke som koste seg.

Vi måtte nesten avkjøle oss etter å ha gått lenge i det varme været.

Utsikten der er bare helt fantastisk, og det var faktisk min første gang i parken.

Se så herlig hun søte jenta er som prøver å fange såpeboblene!

Syntes de var så søte så måtte ta ett bilde av dem!

• Skrevet: 24.07.2015  //  Kl: 12:00  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 5

Jeg og Hsaung bestemte oss for å ta en spontan tur ett sted, vi hadde ikke så god tid så tenkte vi: "hmmm, hvor kan man ta en dags tur? Jo, Oslo, why not?". Dermed tok vi med oss Margrethe og så dro vi til Oslo. Vi hadde en herlig dag, og været var supert! Får en gangs skyld... Jeg var forberedt på regn, så måtte kjøpe meg en shorts fordi solen stekte oss så mye.

Planen vår var å se slottet utvendig og innvendig, se vaktene utenfor slottet skifte vakter, Vigelandsparken eller som noen kjenner som nakenparken, Aker brygge. Vi tok mange bilder, og alle elsker bilder så derfor deler jeg dette innlegget i to, så noen bilder kommer senere. I dette innlegget viser jeg slottet og diverse. Vi kom dessverre ikke inn på slottet, fordi billettene var utsolgt og vi tenkte ikke på å bestille i forveien. Så det anbefaler jeg om man vil se slottet innvendig.

Meg og Margrethe

Hsaung og Margrethe

Spiste deilig Jack Daniels chikken burger på friday's, min første gang der. Den var forresten kjempe god!

Vi fant ett kult tre man kunne sitte på i en liten park.

Seee så søte!

• Skrevet: 07.04.2015  //  Kl: 23:21  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 3

OPS! Dette innlegget har veldig mange bilder, så kan ta litt tid før de laster se opp, men jeg klarte ikke å dy meg.

Klissje og starte med at vi hadde en utrolig herlig tur med gode opplevelser, men det er sannheten! Ting gikk fint og greit for seg! Eneste litt creepy tingen vi møtte på var den første personen som vi spurte om veibeskrivelse, han tullet med at han nettopp hadde kommet ut av fengsel. Også lo vi det bort. Siste dagen vi var i London finner vi ut at det er ett fengsel like ved der vi bor.... Så det var nok ikke en spøk, men det gikk heldigvis fint.

For det meste gikk tiden til shopping, og jeg har virkelig ikke shoppet så mye før noen gang.... Hahah, men sparte jo lenge til den turen, så derfor føler jeg at det var vært det. Vi var mye i Oxfordstreet, en dag på westfield center, og besøkte Hyde Park. Jeg elsker å være på reise og besøke storbyer, den følelsen er bare helt utrolig.

Også må jeg bare si at engelskmennene er så utrolig hyggelige og lett å snakke med, noe som jeg ikke er vandt med her i Norge. Så man merker fort på kulturen og menneskene hvor forskjellige vi er. Det er noe som er bra og jeg mener vi kunne lært litt av engelskmennene. Tilfeldig nok møtte vi også på noen norske jenter midt i Oxfordstreet. Selvfølgelig begynte samtalen på engelsk, helt til den ene jenta sa til venninnen sin noe med: "Jeg vet ikke ordet på engelsk..". Så da ble situasjonen enda morsommere. De var også kjempe hyggelige og fulgte oss helt til dit vi skulle. Dette er de bildene jeg tok mens vi var i London, jeg kommer til å skrive og forklare mer under hvert av bildene.

Utsikten fra hotellrommet. Hotellet vi bodde på het Makedonia Hotell, og det kan jeg virkelig anbefale. Fint og lite hotell ligger nærme undergrunnsbanen og det går fort til Oxfordstreet med undergrunnsbane. Du får gratis frokost og mye for pengene. Interessert i å se mer av hotellet, så klikk på denne linken her. Supert for studenter som vil ha noe rimelig og bra.

(Erika og meg), måtte jo stoppe noen ganger på starbucks så klart!

Eline er london babe.

Vi stoppet innom en Italiensk resturant, og maten der var så utrolig god!! Så var ikke så mange andre steder som kunne toppe det etter på.

Jeg fant en kjekk tømmerhugger på Westfield center.

Hydepark og Wellington Arch.

Jeg har så nydelige venninner!

Så klart måtte jeg blunke på alle bildene...

Synes ikke så godt på bildet, men om man zoomer inn på gutten i midten, ser det ut som om han smiler til kameraet. Jeg vet ikke om det var bevisst eller ikke, men så ganske komisk ut.

#HYDEPARK #LONDON #OXFORDSTREET #WELLINGTON #WESTFIELDCENTER #SHOPPING #REISE #ANTREKK #BILDER #OUTFIT

• Skrevet: 07.04.2015  //  Kl: 22:25  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 7

Hello!

Vi kom oss vell frem til Londo, og vell frem hjem igjen. Jeg har vært hjemme noen dager nå, og dessverre ble det lite tid til blogging i London. Derfor tenkte jeg det var på tide med en update til dere nå! Så jeg starter med ett antrekk innlegg, også kommer jeg til å legge ut litt om turen og innkjøpene i to andre innlegg. So stay tuned!

Bildene og antrekket er tatt på lørdagen da vi var på Westfield Center.

Wiii shopping! Har aldri shoppet så mye noen gang før, hahah. Men det var herlig da!

Antrekk: sko nike air, jeggings fra bershka, crop genser fra river iland.

#BERSHKA #RIVERILAND #NIKE #LONDON #WESTFIELD #WESTFIELDCENTER #OUTFIT #ANTREKK #SHOPPING #REISE #ENGLAND #STORBRITANIA

• Skrevet: 01.04.2015  //  Kl: 22:36  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 7

// weheartit.com

Hey! Long time no see. Jeg har pakket kofferten klar, og om bare noen timer skal jeg og noen venninner ut på tur. Det har faktisk ikke gått helt opp for meg enda at vi faktisk skal reise, og faktisk på vår første jentetur. Som dere sikkert har allerede gjettet så går turen til London!! Det blir min andre gang der, men sist gang jeg var der var jeg veldig liten, så husker ikke så mye fra da. Gått å få reist dit igjen og få lage nye minner :-D Ellers for øyeblikket slapper jeg bare av med typen og prøver å forberede hodet på reisen.

Vanligvis pleier jeg alltid å blogge når jeg reiser, men hadde egentlig ikke tenkt til å gjøre det nå. MEN ombestemte meg i løpet av de siste minuttene, og tar med pcen likevell. Lover ikke å blogge flere innlegg om dagen, men skal få til noen update :-)

Vi snakkes i London! GLEDER MEG :-)

#LONDON #ENGLAND #STORBRITANNIA  #REISE #FLY #TUR #JENTETUR

• Skrevet: 10.11.2014  //  Kl: 22:17  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 0

Hei! Dette er min tredje dag her i Narvik, og jeg har fått slappet av, gjort "frisør lekser", klippet litt hår, og kost meg med familien. Så det var utrolig deilig å få se dem igjen. Jeg har forresten klippet søsteren min heelt kort. Jeg protesterte først, men så ga jeg opp. For hun kler kort hår kjempe godt også.

I dag har jeg vært med søsteren min og sett på skolen hennes, hun går på høyskolen her i Narvik. Og det var en utrolig stor og fin skole, jeg hadde ikke trodd det. Jeg fikk nesten lyst til å gå på skole igjen. Altså høyskolen så klart, siden de skolene ser utrolig mye bedre ut enn de fleste videregående skolene. Etter min mening. Senere dro vi på kjøpesenteret, så jeg fikk kjøpt gave til tanteungen min som hadde bursdag i dag. Der etter gikk kvelden med på å feire bursdagen hennes, og hun stor koste seg. Her får dere litt bilder fra barne bursdagen:

Hurra for bursdagsungen Defne! ♥

Defne og Sarah leker med gavene, og det gjorde de hele kvelden! :)

De kledde seg også ut som ninja turtles og prinsesse, hahah. Så herlige!

Ellers så har jeg prøvd å få tatt bilde med min kjære storesøster. Men hun var så opptatt med leksene sine :(

Så slik har min dag vært, håper dere har hatt en like fin dag som meg! :)

#FAMILIE #FERIE #NARVIK #FRISØR #FRISØRLÆRLING #REISE #BARN

• Skrevet: 07.11.2014  //  Kl: 15:42  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 2

Da har jeg endelig høstferie, høstferien min begynte i dag og jeg har fri til neste fredag. Flybiletter er ordnet og jeg skal reise til Narvik by om bare noen få timer. Jeg gleder meg sykt! Jeg har ikke vært der siden påskeferien, og det er ganske lenge synes nå jeg. Så i dag har dagen gått med på å rydde, pakke og senere reising. Så får vi se hva de neste dagene bringer. Jeg kommer nok mest til å prøve å slappe av, selv om jeg er dårlig på det :) Planen er i alle fall å hvile ut og være med familien min i nord. Herlig!

Big hair don't care! Bilde er ikke fra i dag, men det var det jeg hadde tilgjengelig :)

#HVERDAG #REISE #FERIE #NORDNORGE #FAMILIE #HAIR #HÅR #MAKEUP

• Skrevet: 07.07.2014  //  Kl: 23:16  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 1

I dette innlegget skal jeg vise dere flere bilder som ble tatt under oppholdet i England. Dette er bilder som de andre dansejentene har tatt og som jeg har fått låne av dem, bildene som jeg har tatt finner dere i tidligere innlegg her på bloggen. Bare blad litt lengre ned på siden så vil dere finne dem. Så dette blir ett innlegg med bildedryss fra turen, så skal jeg fortelle litt om hva som foregår på hvert av bildene. Jeg kommer også til å fortelle dere om dansekonkurransene, The Worlds (VM i freestyle disco jazz), men det innlegget kommer senere. Håper dere liker innlegget, enjoy!

Fra øverst til venstre: bildet 1 og 2 er tatt på stranden (av Mari, Eli, Marie og meg), bildet nummer 3 er som dere ser fra heisen på hotellet hahah, bildet nummer 4 venter vi på italiensk pizza (Amanda, meg og Solveig).

Bildet nummer 1 er tatt da vi var på shopping senteret i Manchester, på bildet nummer 2 venter jeg, Amanda og Eli på nattmaten vår. 3 og 4 er fra Victoria's Secret.

Bildet nummer 1 deler Amanda og jeg verdens kvalmeste bananasplitt (sausen var blandet med is og banan, med noen banan biter, masse krem og karamell på toppen. Sunt nei). På bildet nummer 2 og 3 fant vi utrolig fine hatter, min var da en pungrotte eller noe sånt. Vakkert. Bildet nummer 4 fant vi oss en ny venn. De løp rundt i fiske kostymet og vi møtte dem flere dager, og de skremte meg flere ganger. Men ellers var de morsomme.

Så som dere sikkert ser har vi vært på en fantastisk tur bare utenom dansingen! Jeg må bare si at jeg har kost meg vannvittig mye, med en utrolig herlig gjeng. Angrer virkelig ikke ett sekund på at jeg ble med til Blackpool for å danse. Bare å reise dit er en opplevelse i seg selv, noe som jeg kommer til å ta med meg videre og minnes om. Kanskje kunne jeg fått dratt dit igjen? Hvem vet, vi får se.

#BLACPOOL #KONKURRANSE #DANSEKONKURRANSE #MANCHESTER #SHOPPING #REISE #DANS #FREESTYLE

• Skrevet: 27.06.2014  //  Kl: 00:06  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 5

Bare for å nevne noe, så ble det også tid til shopping i dag. Jeg tror jeg fikk sett over aaalt på Primark, og det tok tid for det var tre etasjer... Så det ble en del der, til min unnskyldning var det min første gang i en slik butikk. På kvelden spiste vi deilig italiensk mat, og jeg elsker italiensk mat! I dette innlegget kommer jeg ikke til å ramse opp hva vi har gjort i dag. Fordi det føler jeg blir uinteressant for dere. Istedet velger jeg å skrive litt om bildene under hvert bilde. Håper dere liker innleggene fra turen så langt, og flere skal det bli! Enjoy!

Ett typisk fjortis speilbilde av dagens antrekk

Gjengen utenfor Winter Garden, som er det lokale vi skal danse i

Hahaha, Eli og Marie inne på Winter Garden.

Inne på en utrolig stor tivoli-ish senter. Mye fancy greier!

Søøte Eli viser stolt frem One Direction kjærligheten sin! Hahah. Du sa det var ett bloggebilde, så da måtte det komme på bloggen!

Det ble også tid til en liten photoshoot ved stranda. Fra venstre meg, Marie, Amanda, Eli, Solveig og Mari.

#SHOPPING #INNKJØP #ENGLAND #BLACKPOOL #REISE #HERLIG #SOMMER14 #SOMMER2014

• Skrevet: 26.06.2014  //  Kl: 09:04  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 2

Vi reiste tidlig fra Norge til Manchester, slik at vi kunne få utnyttet hele dagen. Så da ble det shopping da på Trafford Center. Vårt første stoppested ble Victoria's Secret, og Amanda og jeg brukte over to timer der inne. Hahah, men det var så vært det! Fikk også med meg en del andre butikker, men skulle hatt litt mer tid der inne, fordi man rekker ikke å få med seg alt på en dag. Etter det reiste vi videre til Blackpool der vi skulle på hotellet og skal konkurrere. Konkurransen er på lørdag og søndag. Men her har dere bilder fra dagen i dag!

Gjengen på tur!

Kjøpe senteret var utrolig vakkert! Og det var laget til slik at det skulle se ut som et cruiseskip.

Litt av prøverommet på Victoria's Secret. Det var nydelig der inne, skulle gjerne hatt det slik på rommet mitt.

Litt av hotellrommet, ikke verst i det hele tatt :)

#REISE #SOMMER #SOMMER14 #SOMMER2014 #ENGLAND #MANCHESTER #TRAFFORDCENTER #SHOPPING #BLACKPOOL

• Skrevet: 25.06.2014  //  Kl: 09:50  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 5

akkurat nå befinner jeg meg på flyplassen, og snart reiser vi til England. Først går turen til Manchester for å shoppe, også videre til Blackpool der vi skal på dansekonkurranse. Jeg skal prøve å få oppdatert dere litt på turen! :)
  • Skrevet: 24.06.2014  //  Kl: 23:36  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 2

Heey! Det har jo skjedd så mye den siste tiden, og mer skal det bli! Derfor tenkte jeg å fortelle dere litt om planene mine for sommeren. Noe av det har allerede skjedd, så det har jeg krysset ut. Sommerferien har jo begynt for de fleste, men siden jeg nettopp har begynt lærlingtiden min så blir det mest jobbing på meg i sommer. Har blandede følelser om det, så klart er det kjipt å ikke få like laaaang ferie som de fleste på min alder, men samtidig herlig å komme seg fort i gang. Da faller ting fortere på plass og man lærer det raskere. Så jeg ser positivt på det.

♥ Reise til Amsterdam i Nederland med klassen

♥ Beggyne som frisørlærling

♥ Reise på dansekonkurranse til Blackpool i England, både for å se på og for å konkurrere selv

Fra venstre ser dere bilder fra den samme hallen i Blackpool som vi skal danse i, og til høyere ser du oss jentene fra danseklubben min.

♥ Reise til ett sted i syden med venner og kjæresten (Det er drømmen for denne sommeren, som jeg skal prøve så godt jeg kan for å få til :) )

♥ Feire 18 års dag (?) (Har lenge lurt på om jeg vil feire bursdagen min i år eller ikke. Litt fordi at jeg blir jo 18 så det burde feires, samtidig som jeg ikke liker å feire bursdagen min. Er litt rar)

♥ Møte fjerne og nære i familien

Få besøk av søster og tantebarnet mitt

Late chille og kose dager på stranden, i parken, badeland, og sikkert andre steder med fler! Den har jeg gjort, men vil så klart gjøre mer av det!

#SOMMER #SOMMERFERIE #SOMMER14 #SOMMER2014 #REISE #VENNSKAP #FERIE

• Skrevet: 19.06.2014  //  Kl: 13:26  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 5

Jeg føler det er på tide å vise dere noen av bildene jeg tok fra Amsterdam. Jeg har hatt en liten bloggepause, både når jeg var der og dagene etter. Det har vært godt og jeg har fått brukt tiden sammen med venner og kjæreste. Begynner endelig å føle at det er sommer :D Jeg legger ut mest bilder av byen og ikke så mange bilder av de fra klassen, med tanke på og respekt for dem. Siden noen ikke ville det. Håper dere forstår.

Amsterdam er en utrolig fin by uten tvil! Og det første som møter deg er ett flatt land med veier laget av vann. Du tror det er vanlige asfalterte veier, men ser du bedre etter ser du at det er av vann. Byen har mye å by på og fantastiske shopping muligheter, om du så skulle kjøpe merkevarer eller bare billig og bra. Du vil finne det meste. Men jeg ville aldri dratt til Amsterdam med mine fremtidige barn, for byen er rett og slett ikke noe for barn etter min mening. Siden det er lov å røyke hasj der, virker det som om alle gjør det, for uansett hvor du går vil du føle at du går i en hasjsky hele dagen. Det er også så mange turister og mennesker der, så det er en del som er veldig frekke i kjeften. Men bortsett fra det var det en positiv opplevelse.

Hovedpoenget med klasseturen var å besøke fabrikken til Keune, som er ett frisørmerke som selger produkter og hårfarge. Vi fikk se på hvordan arbeideren og maskinene jobbet. Lærerene tok oss også med til "Red light district", som er horestrøket. Det var en ting og se voksene damer som prostituerte seg. Men den seksuelle lavalderen der er 14 år... Som dere sikkert skjønner da, er det også fjorten år gamle jenter som også prostituerer seg. Å det var helt grusomt og se de små jentene, som ikke en gang har fått bryster stå der i vinduene å by på seg selv. Vi var også i Anne Frank sitt hus, der hennes familie gjemte seg for nazistene under 2. verdenskrig. Det er en opplevelse jeg er veldig takknemlig for å få opplevd. Å se og høre alt sammen gjorde meg tung i hodet, og ga meg en stor klump i brystet og magen. I tillegg var det så mange i huset, at hele huset gynget. Det som ga meg mest inntrykk var ett bildet av faren hennes (som var den eneste overlevende av de som gjemte seg i huset), der han står på loftet som den eneste overlevende. Fotografen har fanget blikket hans så godt at du kan nesten føle smerten hans. Helt utrolig. Og jeg som alltid har vært en pappa jente, vet hvor godt og sterkt båndet mellom far og datter er. Derfor er det ubegripelig for meg å tenke på smerten hans, av at han var den eneste overlevende når han sikkert ville gitt livet sitt for at døtrene hans skulle vært i livet. Så det var veldig tungt å være der. Vi var også på båttur gjennom kanalene og fikk se utrolig mye av byen. Så om dere noen gang skal til Amsterdam vil jeg anbefale å ta båttur gjennom kanalene og se på Anne Frank sitt hus. Selv om det var sterkt, så burde alle se det.

Dette er "huset" der noen av de kongelige hadde bodd. Hagen er utroliiig stor, fikk dessverre ikke med alt på bildet.

Fabrikken vi besøkte, der de lager hår produktene og hårfargen til Keune.

Skilte som var utenfor hotellet vårt. Tross av det som sto på skilte var det få som brydde seg, og det stinket hasj også foran hotellet.

Kanalbåten vi kjørte.

Ann Marion og Synne

Meg og Silje

Crazykid ♥

Litt av sykkelparkeringshuset (?), de som bor i Amsterdam bruker mye sykkel, og byen er helt fult av det. Ingen stjeler sykler der, og hadde du kommet bort i og veltet en sykkel så blir du sett skikkelig stygt på. De har mye respekt til syklene sine.

En av shoppinggatene, husker ikke navnet på gaten.

Synne og jeg sitter foran den hvite tingen som er på bildet ovenfor.

Hasjplanter er over alt og helt normalt.

Det er det eneste bildet jeg har fra da vi var i huset til Anne Frank. Fordi det var ikke lov til å ta bilder der, siden det kan ødelegge gjenstandene.

#KLASSETUR #REISE #NEDERLAND #HOLLAND #AMSTERDAM #SHOPPING #FERIE #SOMMER #SOMMER2014 #SOMMER14

• Skrevet: 10.06.2014  //  Kl: 11:08  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 3

I dag reiser jeg med klassen min til Amsterdam, jeg gleder meg masse! Og jeg håper virkelig det blir en kjempe opplevelse :) Vi kommer til å være der fra i kveld og kommer tilbake natt til fredag. Derfor kommer jeg mest sannsynlig ikke til å blogge i løpet av de dagene. Vi har fullt opplegg hele tiden, og jeg skal prøve å nyte tiden der, så da blir det ikke tid til ordentlige innlegg. Så kommer heller til å fortelle dere om oppholde og legge ut bilder fra turen, når jeg er tilbake igjen. So stay tuned! :)

// weheartit.com

#REISE #HVERDAG #KLASSETUR #AMSTERDAM #NEDERLAND

• Skrevet: 18.04.2014  //  Kl: 14:26  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 5

Nå har jeg vært i Narvik nesten hele påskeferien, og det har vært veldig koselig! Siste dagen min i dag, så i morgen tidlig drar jeg hjem igjen. Vi har kost oss masse. Anneli og jeg har vært på kino, tatt sol, shoppet. I går klippet jeg og farget håret til en venninne av mamma. Var så hyggelig å se at hun ble så glad, sånt varmer. Samtidig som jeg fikk litt øvelse. Vi har også sett på filmer og serier, kost oss med god mat og fått slappet av.

Det ble en del grusomme tullebilder, men her skal dere få se oss som nesten normale... Jeg legger ut bildene som har blitt tatt igjennom hele oppholdet, så de siste er fra i dag. Det ble også noen mobilbilder, men siden dere ikke bryr dere så mye om det og vill se. Så får dere se de også :)

Defne med påskeegget sitt! Jeg var også heldig å fikk påskeegg, ofc!

Her planlegger vi cardigan som mamma skal strikke til meg. Hun er alltid så snill og lager gensere til meg, det er mye arbeid!

Anneli har laget herlige middager til oss hver dag! Hun har også stått på og laget både rundstykker og fruktfat. Føltes nesten som å bo på hotell, når man er så heldig og har noen til å diske opp.

Defne og Mjau, (som er en katt vi har passet) leker sammen.

Anneli og Defne leker med ponnier. Hun elsker ponniene, så hun fikk noen i gave av meg. Hun ble så glad, hahah. Det er så søtt.

Selfie i speilet må til, når man har en heldig sminke dag. Skjer sjeldent.

Slik ser det ut utenfor vinduet vårt i dag. Anneli har fått en utrolig fin leilighet og er så heldig med utsikten! Tenk å gå med kjæresten på molen en sommerkveld, damn.

Jeg klarte ikke å holde meg unna håret hennes, så måtte flette det. Hun er så nydelig! Jepp, jeg er en stolt tante. Så har lov til å skryte av tanteungen min :)

Og dette er meg i dette øyeblikket. Skal snart få på meg ansiktet og fikse håret, så kommer jeg til å oppdatere senere i kveld.

#HVERDAG #FERIE #REISE #FAMILIE #NORDNORGE #NARVIK

• Skrevet: 14.04.2014  //  Kl: 20:45  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 1

Jeg har heeelt glemt å fortelle dere at jeg skal tilbringe ferien min i Narvik med familien. Hadde en travel helg med mye moro som skjedde, så derfor gikk det i glemmeboksen. Jeg var på jentekveld på fredag, lørdag var det fotoshoot, bildene ble helt fantastiske. Gleder meg til å vise dem til dere! Også hadde jeg besøk av kjæresten hele helgen. Jeg reiste til Nord Norge i går og skal være her nesten hele uken. Det er lenge siden sist, tror det er ca ett halvt år siden. Så det er veldig koselig å se igjen folket!

Ønsker dere en god påske, og kos dere uansett om dere skal på hytta, utenlands eller være hjemme! :)

Jeg kjedet meg på flyet, så her er noen flybilder.

#NORDNORGE #FERIE #TUR #REISE #FAMILIE

• Skrevet: 28.02.2014  //  Kl: 17:18  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 4

Hei! Som jeg fortalte så var jeg og noen venninner på hyttetur i starten av ferien. Jeg sa at jeg skulle legge ut bildene vi tok, så her kommer de! Vi hadde det kjempe koselig og selv om jeg ikke har sett noen av disse jentene på ett halvt år, så var stemningen det akkurat som før. Det er deilig og kunne ha venner som man kanskje ikke møter så ofte, men når man sees igjen er det akkurat som før. Vi spilte monopol og alt mulig av kortspill, middagen vår ble taco. Dessverre hadde vi glemt å kjøpe smør, så da ble det stor skuffelse i hytta. Men snille pappaen til Gina kom med smør til oss, helten vår.

Hytta vi var på var en gammel jakt hytte langt opp i Dokka, uten vann og strøm. Men det gjorde absolutt ingen ting, bare gjorde hyttefølelsen sterkere etter min mening. Så klart var det litt kaldt når vi våknet på morgenen, men bortsett fra det var det herlig.

Fra venstre: Maren Elise, Maria, Eline, meg og Gina.

Gruppebildene ble syyykt mørke og dårlig kvalitet, men det får gå for denne gang! Dere ser at det er fem glade jenter som koser seg på tur, og det var poenget med bildene :-)

Jentene dypt konsentrert i monopol... Bortsett fra meg, som tapte hardt og syntes det var kjedelig. Hahah. Ja, jeg er dårlig taper. Vi spilte mye kort og jeg lærte meg noen nye kortspill, tror det er første gang det har vært så gøy å spille kort.

Cutiepies ♥

hei og ho bollefjes.

#HYTTETUR #VENNER #FERIE

• Skrevet: 24.02.2014  //  Kl: 09:28  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 5

Da er det ut på tur! Jeg må gå hvert øyeblikk og er enda ikke helt ferdig med å pakke, uuups! Så derfor beklager jeg om det blir skrivefeil, men jeg skriver altså dette i farten. Håper dere forstår. I dag drar jeg og noen venninner av meg på hyttetur. Jeg gleder meg masse, det kommer til å bli utrolig bra. Har ikke sett disse jentene på et halvt år tror jeg, så det blir veldig godt å se dem igjen. Vi skal være der i dag og sove der til i morgen, før vi drar hjem igjen. Siden jeg skal på hyttetur, så kommer jeg nok ikke til å skrive så mye i dag og i morgen på bloggen. Men jeg ville at dere skulle vite grunnen hvorfor jeg ikke kommer til å være aktiv. Ha en fortsattt strålene vinterferie!

#HYTTETUR #FERIE #REISE #VENNER

• Skrevet: 04.01.2014  //  Kl: 10:00  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 5

Det er starten av januar og jeg har allerede begynt å drømme meg bort... Jeg drømmer etter det samme som de fleste normenn, nemmelig latter, sol og varme. Jeg elsker å reise og siden jeg blir 18 år dette året, ser jeg ikke bort i fra å ta en utenlands tur. Jeg kan ikke helt tro det, og jeg liker ikke helt å akseptere det. Jeg føler meg som 16 åring, og tror jeg alltid vill gjøre det. Enten om det er med familie, venner eller kjæresten. Det har ikke så mye å si, så lenge det er opp til meg og hva jeg klarer å oppnå og spare til. Jeg har ikke jobb, og skolen tar mye tid... Men om jeg kunne hatt en grunn til å spare, noe som kunne motivere meg så hadde det sikkert vært lettere! Kanskje til og med vært heldig og skaffet meg en jobb? Så jeg lurte på om dere har noen spessielle steder å anbefale? :-)

Mine kriterier er:

1. Det må være varmt, ikke nødvendigvis helt rolig sted, men det må ligge ved kysten så man kan gå på stranda. Kanskje muligens surfe muligheter? :-)
  2. Ikke så alt for dyrt og lukseriøst, men fint og mer koselig
  3. Ikke ett typisk feriested der alle normenn/engelskmenn drar, for jeg vill oppleve litt kultur og ikke føle jeg er i Norge

Bilde kildene mine er som vanlig weheartit

#HJELP #FERIEANBEFALING #FERIE

• Skrevet: 05.08.2013  //  Kl: 10:06  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 3

Tenkte å vise dere litt av vår andre dag i Barcelona. Som sagt i forrige innlegg, så har vi vært på Olympic beach og i Güell parken. Jeg er ikke vandt til å ha det så varmt, og det er et helt år siden jeg var i syden. Så vi måtte ha noen svømmeturer. Men det har vært en herlig dag! Senere på dagen dro vi til parken og det var mye større enn jeg hadde tenkt meg. Parken var visst ment for å være et sted der folk kunne bo, men det ble aldri noe av. I steden for så har det blitt en turistattraksjon. Noe jeg vill anbefale om dere skal reise til Barcelona, selv om jeg ble litt lei trappene... Hahah.

Alle strand bildene er fra Olympic Beach.

Inngangen til Güell parken.

Utrolig utsikt over byen.

Også en kattepus som slappet av.

• Skrevet: 04.08.2013  //  Kl: 23:55  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 15

Kjole fra h&m, sko fra Tyrkia.

Dette var ett av antrekkene mine i dag. Bildene er tatt fra parken som vi så på i dag. Når pappa sa at vi skulle besøke en park, tenkte jeg ikke på at vi skulle gå tusen trapper. Så jeg angret litt på skoene mine etter en stund på "fjellet". Ellers så startet vi dagen på beach'en. Jeg kommer til å legge ut flere bilder fra stranda og Park Güell senere.

• Skrevet: 03.08.2013  //  Kl: 23:14  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 9

Akuratt nå befinner jeg meg i lobbyen på hotellet. Etter litt små problemer har jeg endelig kommet meg på, fikk heldigvis god hjelp av mannen i skranken. Føttene er slitene, men vi har fått opplevd litt av hvert og fått masse inntrykk, både i går og i dag!

Her kommer litt av dagen vår fra  Barcelona:

Vi har fått kjørt mye turistbuss og vandret i gatene.

En av de mange rare bygningene.

Slik så jeg ut i dag, et helt enkelt antrekk :-)

Her ser dere den store kirken som vi besøkte. Ett giga prosjekt som de fortsatt bygger på.

Med frukt og grønnsaker på taket.

Jeg skal vise dere hva jeg har i posene når jeg kommer hjem. Fordi jeg kommer sikkert til å shoppe mere også på taxfree'en. Jeg har også noen video klipp jeg vill dele med dere, så håper jeg får til å redigere dem når vi kommer hjem igjen.

Stikkord:
  • Skrevet: 02.08.2013  //  Kl: 09:58  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 7

Jeg fortalte dere i går at jeg hadde noen overraskelser til dere, den ene overraskelsen er at vi skal ut å reise... I DAG! Alt skjedde så fort og spontant. Vell ikke ferieturen i seg selv, men at vi skal reise til Barcelona. Å jeg gleder meg sinn sykt!!

Jeg kan ikke så mye om Barcelona, og jeg har faktisk aldri vært i Spania. Så dette blir veldig spennende. Men jeg vet at vi skal se på noen rare bygg og shoppe. Får fortelle dere siden hva vi ser og hvordan det er der. Jeg skal selvfølgelig prøve å få blogget hver dag, og ta masse bilder. Så bloggen kommer til å handle om Barcelona de neste fire dagene, men det er vell helt ok for dere? haha.

Meeen, jeg er ikke ferdig pakket og fikset enda, sååå jeg må få fart på beina! Vi reiser om to timer.

• Skrevet: 23.05.2013  //  Kl: 14:59  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 8

Siden jeg digger slike innlegg der man kan se på fantastiske steder, søte dyr eller andre rare ting så ville jeg lage et slikt innlegg til dere! Jeg blir alltid fasinert av slike bilder, og får enda flere ideer om steder jeg vil besøke, eller MÅ gjøre før jeg dør. Det er i alle fall planenen.

Lake Hiller, den rosa innsjøen i Australia. Ett av mange ting jeg MÅ oppleve når jeg forhåpentligvis er utvekslingsstudent der :-D

Grand Canyon er selvfølgelig et av stedene på listen! Har drømt om å reise dit siden jeg var liten jente.

Det fantastiske bassenget på toppen av en skyskraper i Singapor! Ser skummelt ut, men som en utrolig opplevelse.

Åhh, Maldivene! De fleste har vell drømmer vell om å få reise dit? I så fall gjør jeg det!

Palm Iland i Dubai er bare ett av mange rare mesterverk i Dubai. Jeg tror ikke det er helt ferdig enda(?), men det kommer til å bli den fine øya. Må si Dubai er ett av de stedene jeg virkelig vill reise til!

• Skrevet: 21.04.2013  //  Kl: 13:36  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 7

Akuratt nå skulle jeg ligget i bikini på en strand i Tyrkia. Jeg skrev litt om det for noen innlegg tilbake hvor mye jeg gledet meg osv. Vell, jeg er fortsatt i Norge. For det ble endring i planene, sånt kan skje når man minst venter det. Men slik er det bare noen ganger. Det er av personelige grunner så orker ikke å gå noe mer inn på det. Jeg følte det ble dumt å bare slette de gamle innleggene om at jeg skulle dra, derfor valgte jeg å skrive om det.

Bildene fra oktober 2011.
Meg og store siss!

Defne gullet ♥

Resten av bildene er fra August 2012.

Selvfølgelig kommer jeg sikkert til å være litt trist over at jeg ikke dro. Men det var et valg jeg tok og jeg angrer ikke på det :-)

• Skrevet: 18.03.2013  //  Kl: 21:28  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 6

//Bildene er fra August 2012 da vi var i Bodrum. Du kan lese om oppholdet mitt her.

Biletter er bestilt og planen er i boks så 18. April skjer det, da reiser jeg til Bodrum som ligger i Tyrkia. Jeg er helt i lykkerus nå, og følelsen jeg har kan ikke beskrives! Dette er noe jeg har ventet i over åtte måneder på, og etter mye om og men skjer det endelig!

Jeg har valgt å ikke skrive så mye om det på bloggen, men som kanskje noen av dere vet så er jeg sammen med en fra Tyrkia. Vi har vært sammen i snart  ni måneder nå. Jeg tenker det er vikitg å fortelle om det likevel siden det er derfor jeg skal reise dit. Planen er at jeg skal reise med noen, men siden de skal til en annen by, så blir jeg mye "for meg selv". Men jeg blir overhode ikke alene, siden jeg er der med kjæresten min. Det blir første gang jeg gjør noe sånt "alene". Så det blir en utrolig spennende opplevelse, som jeg kommer til å lære masse av. Jeg kommer til å blogge hver dag om oppholdet mitt så dere lesere og de der hjemme kan følge med på hva som skjer.

• Skrevet: 23.02.2013  //  Kl: 17:30  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 5

Kjedet meg på flyet så tok frem kameraet og begynte å ta bilder som en ordentlig turist.

Takk og pris for musikken, vet ikke hva jeg skulle gjort uten den.
De viste Tom og Jerry og andre kort filmer, har aldri opplevd at de viser så my forskjellig på innlandsturer. Men det er jo bare bra.

Jeg elsker følelsen av å reise. Den følelsen du får når du er på flyplassen, uansett om du skal til utlandet eller bare reise til en annen by / sted i norge. Reisen til Nord norge gikk kjempe fint, om vi ser bort i fra at jeg ble bilsyk i bussen fra flyplassen. Æsj. Blir egentlig aldri bilsyk, men denne gangen var det en sikkelig humpe-dumpe tur! Da jeg kom frem til Narvikdro mamma, søster og jeg på peppes og spiste middag. Ordentlig koselig. Denne dagen her føles ut som to dager, sikkert fordi jeg nesten ikke har sovet i natt. Så skal ta resten av kvelden med ro og bare slappe av.

• Skrevet: 20.12.2012  //  Kl: 16:51  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 10

Etter en skikkelig laaang reise, er jeg endelig fremme i Narvik. Kofferten var stappet med julegaver. Måtte stå opp klokken fire om morgenen, og har reist i hele dag! Derfor følels det nå ut som om klokken er ni - halv ti tiden. Råder alle som skal til gardermoen om å komme god tid før, egentlig holdt jeg på å ikke rekke flyet, men så ble det to timers venting. GAAAAAAAAAAAAAH. Var det jeg har å si til det. Mamma, tante og onkel kom å møtte meg på flyplassen, lenge siden jeg har sett dem så det var koselig!

• Skrevet: 27.09.2012  //  Kl: 15:06  //  Kategori: Reise  //  Kommentarer: 9

Nesten ingenting i kofferten, bare noen få gensere og undertøy. Haha. Skal ha mere med altså.
Har heldigvis tenkt litt og lagt frem antrekk.
Ellers så ser rommet mitt bare... Bomba ut.

Som dere ser så driver jeg å pakker, begynner å få dårlig tid siden jeg enda ikke er ferdig og drar om bare noen timer... Har egentlig ikke så veldig lyst til å reise til Narvik denne gangen, siden det ikke ble helt som planlagt. Skal være der hele høstferien. Selv om jeg heller kunne ha tenkt meg og være sammen med Eline, siden hun har bursdagen sin i dag. Men slik er det, jeg må bare godta at ikke alt kan gå som planlagt og at man ikke kan være på flere steder samtidig. Jeg vill jo alltid være med på det som skjer. Haha. Men det blir koselig å se familien min i nord igjen!

Om meg

Hei! Jeg heter Kristine og ble født 27. Juli 1996, og bor på en liten plass utenfor Gjøvik. Her på bloggen kommer jeg først og fremst til å skrive om hverdag og personelig ting, men også om hår, mote, make up, trening og dans, som jeg har en stor interesse for. Les mer om meg HER

+ Venneforespørsel
+ Kontakt meg på cwspons.yahoo.com for sponsor og annet